Sí, però cal tenir en compte la següent informació:
Atenció: les persones mediadores, perits judicials i autònoms, no es poden desgravar la quota com a donació, ja que la despesa de la quota col·legial és deduïble de la seva activitat professional i, per tant, no es pot aplicar la donació com a desgravable, ja que obtenen una contraprestació.
>>Omple aquest formulari i t'enviarem la informació necessària per col·legiar-te al CEESC.
Es pot col·legiar tota aquella persona que tingui el títol de diplomat o graduat en Educació Social, o bé que hagi estat habilitat per qualsevol col·legi d’Educació Social de l’Estat espanyol.
Consulta les quotes col·legials a la pàgina Col·legia’t > Quotes.
No, actualment l’Educació Social no és una professió regulada a Espanya, ja que no està inclosa en el Reial Decret 889/2022, pel qual s’estableix la regulació de professions titulades. Això significa que no és possible homologar títols estrangers d’Educació Social amb efectes professionals.
El que sí que es pot sol·licitar és una equivalència de títol universitari, que té únicament efectes acadèmics i no té efectes professionals.
L’equivalència és el reconeixement oficial que un títol universitari estranger acredita un nivell acadèmic similar al d’un títol universitari espanyol dins d’una determinada branca del coneixement (com ara Ciències Socials, Enginyeria, etc.), però sense associar-lo a una titulació concreta.
L’equivalència és útil ja que permet accedir a estudis de postgrau (màsters, doctorats) o acreditar un nivell d’estudis superior en processos de selecció. L’equivalència no té efectes professionals, només acadèmics.
Diferències clau entre homologació i equivalència:
Aspecte |
Homologació |
Equivalència |
Vinculació a un títol espanyol |
S’equipara a un títol universitari concret |
Reconeix un nivell acadèmic dins d’una branca del coneixement, sense associar-lo a un títol específic |
Professions regulades |
Permet exercir professions regulades a Espanya |
No habilita per exercir professions regulades |
Ús acadèmic |
Permet accedir a màsters i doctorats |
Permet accedir a màsters i doctorats |
Complements formatius |
Pot requerir complements formatius |
Pot requerir complements formatius |
L’homologació és el procediment pel qual l’Estat espanyol reconeix oficialment que un títol universitari obtingut a l’estranger té la mateixa validesa acadèmica i professional que un títol universitari espanyol concret. Això implica que el títol estranger s’equipara a una titulació específica del sistema educatiu espanyol, amb els mateixos drets i efectes, tant a nivell acadèmic com professional.
Només es poden homologar títols relacionats amb professions regulades, és a dir, aquelles per a les quals la llei exigeix una titulació específica per poder exercir-les.
L'Educació Social no és una professió regulada.
Omple el formulari de Tràmits i gestions.
Un cop rebem la teva petició, t’enviarem un missatge amb el formulari corresponent per actualitzar les teves dades.
Cal que presentar la següent documentació:
a) Sol·licitud escrita a la Junta de Govern del CEESC.
b) Full d'alta al Servei Català d'Ocupació (SOC) que podràs descarregar-te fàcilment a l’apartat d’Informes de la pàgina web del SOC.
c) Certificat de la Tresoreria de la Seguretat Social amb el resum de cotitzacions, o amb la indicació que no s’ha cotitzat mai (Per poder tramitar-ho truqueu al tel. 901502050 o bé sol·licitant-ho a la web de la Tresoreria)
Envia-la per correu electrònic a
Aquesta documentació s’ha d’actualitzar cada tres mesos. En cas de no actualitzar-la entenem que la teva situació laboral ha canviat i et girarem la quota sense descompte.
Sol·licita'l a través del formulari de Tràmits i gestions.
Aquest certificat no té cap cost.
Pots fer els pagaments a qualsevol d'aquests dos comptes bancaris:
Les col·legiades i col·legiats jubilats podeu sol·licitar la quota anual reduïda per a perceptors sense exercici professional. Pots consultar l’import de la quota aquí.
Per acollir-te a la quota anual reduïda per jubilació cal que ens enviïs un correu a
El Col·lectiu Sèniors del CEESC està format per col·legiades i col·legiats de més de 60 anys (estiguin o no en actiu) i té l’objectiu de transmetre el seu llegat i el seu saber en un espai que permet la reflexió sobre allò viscut en la pràctica professional al llarg de la seva trajectòria laboral. T’animem a participar-hi!
Si el teu expedient es troba en un altre Col·legi i vols traslladar-lo al CEESC, posa't en contacte amb el Col·legi d'origen.
En cas que siguis membre del CEESC i vulguis traslladar el teu expedient a un altre Col·legi, omple el formulari de Tràmits i gestions.
En tots dos casos, el trasllat té un cost. Pots trobar aquesta informació a la pàgina de Quotes
Escriu-nos per correu electrònic a
T’assignarem el mateix número col·legial que tenies quan et vas donar d’alta, ja que és vitalici i intransferible.
Sí.
Per poder exercir la professió cal estar donat d’alta al CEESC, ja que l’habilitació per si sola no autoritza l’exercici de la professió d’educació social.
No.
Tots els col·legis professionals d'educadores i educadors socials tenen tancat el termini d’acceptació de sol·licituds per a l’habilitació professionals. El procés d’habilitació va ser un procediment extraordinari que es va donar quan es va crear cada col·legi professional i aquest estava regulat per la llei de creació del col·legi professional.
L’objectiu de l’habilitació era reconèixer la trajectòria professional d'aquelles persones que abans de la creació de la diplomatura universitària exercien aquesta tasca i així poden seguir exercint amb total llibertat i dins d'una professió col·legiada, amb la capacitació legal que el Col·legi els atorga.
L'habilitació no homologa cap tipus d'estudi universitari, únicament i exclusivament reconeix la qualificació per a l'exercici de la professió.
Hi ha més informació aquí.
Cal que ens enviïs un missatge de correu electrònic a
La baixa s’ha de comunicar abans del dia 20 de cada mes. En cas que la quota ja estigui pagada, la baixa serà efectiva al final del període pagat.
En cas que et donis de baixa i tinguis un rebut pendent de pagament, en el moment que tornis a formar part del CEESC hauràs de pagar el deute pendent amb interessos legals meritats.
Sol·licita'l a través del formulari de Tràmits i gestions.
Aquest certificat té un cost, ja que no formes part del CEESC.