Durada: 8 hores.
Dates: Dimecres, 8 i 15 d'abril, de 16 a 20 h.
Lloc: Aula virtual del CEESC
>>Inscriu-t'hi en aquest enllaç.
En l’espai d’entrevista socioeducativa sovint s’hi despleguen històries de vida marcades per experiències de dolor i desconnexió. Quan el professional entén el trauma complex com una ferida que impacta en la manera de relacionar-se, de sentir i de construir significat, l’entrevista deixa de ser un simple espai de recollida d’informació i es converteix en un entorn segur, on la confiança i la presència esdevenen les primeres eines d’intervenció. L’acollida del relat, sense judici ni pressa, permet reconèixer la lògica adaptativa de moltes conductes que, a simple vista, podrien semblar resistències o desinterès.
Treballar des d’una mirada informada en trauma implica situar la regulació emocional com a punt de partida. En aquest context, les estratègies socioeducatives es construeixen des del vincle i la coherència: l’entrevista no busca “corregir” sinó comprendre, i el procés de mediació o d’acompanyament esdevé un espai per restaurar sensacions de control, previsibilitat i seguretat. El professional, des d’una posició de respecte i consciència, aprèn a reconèixer els senyals del trauma —tant en la persona com en ell mateix— i a utilitzar-los com a guia per ajustar el ritme i el llenguatge de la intervenció.
Aquesta manera d’abordar el treball socioeducatiu transforma l’espai relacional en un lloc reparador. Quan s’incorpora la perspectiva del trauma complex, es potencia la capacitat de l’equip per prevenir situacions de revictimització i per sostenir, d’una manera més saludable, el contacte amb realitats de gran intensitat emocional. El resultat és una pràctica professional més reflexiva i protectora, que promou la recuperació, l’autonomia i la dignitat de les persones ateses, alhora que cuida la salut emocional dels qui les acompanyen.
Objectiu:
Aportar eines a educadors i educadores per a la comprensió del funcionament traumàtic en casos d’especial complexitat i aportar eines d’intervenció socioeducativa que promoguin intervencions segures i eficaces, tant quan s’atenen casos en què s’han exercit pràctiques abusives com en casos de victimització.
Descarregueu-vos la fitxa completa del curs.
A càrrec de: Elena Hernández Guerra, llicenciada en Psicologia, especialitzada en Psicologia Clínica i experta en intervencions sistèmiques.
>>Inscriu-t'hi en aquest enllaç.
Certificat: les persones participants en aquest curs rebran una vegada finalitzi l’activitat un certificat d’assistència. Per tenir dret a aquest certificat cal haver assistit, com a mínim, al 80% de l'activitat formativa.
Aquesta formació pot ser bonificada per FUNDAE:
Les empreses privades que cotitzen a la Seguretat Social disposen d'un ajut per reduir el cost de la formació, del qual es poden beneficiar els treballadors i treballadores que fan cursos adreçats a la millora de les competències professionals.
El pas previ és la negociació individual entre el treballador/a i l'empresa, informant de la possibilitat del benefici mutu. L'empresa pot gestionar la bonificació directament amb FUNDAE, si hi està donada d'alta.
Trobareu més informació sobre aquest procediment en aquest enllaç.
Descomptes
Si vols acollir-te a un d’aquests descomptes, no facis el pagament ara i envia un correu electrònic a
Termes i condicions d’inscripció i pagament a activitats formatives.
En conveni amb:

| Inici de l'activitat | 08-04-2026 16:00 |
| Finalització de l'activitat | 15-04-2026 20:00 |
| Col·legiats/ades i/o amics/gues del CEESC: | 56 € |
| No col·legiats/ades: | 96 € |
| Persones aturades i/o pensionistes | 48 € |
| Localització | En línia |