Logo
  • El CEESC
    • Qui som
    • Treballem per
    • Per a què serveix el CEESC?
    • Òrgans de govern
      • Assemblea
      • Junta de govern
      • Juntes delegades
        • Junta delegada del Camp de Tarragona
        • Junta delegada de Girona
        • Junta delegada de Lleida
        • Junta delegada de Terres de l'Ebre
    • Equip de treball
    • Pla de treball 2025
    • Ètica i Educació Social
    • Normativa
    • Documents professionals de referència
    • Portal de transparència i bon govern
    • Relacions institucionals
    • Proveïdors ètics
  • Home
  • Col·legia't
    • Com col·legiar-se
    • Quotes
    • Amics i Amigues del CEESC
    • Altres tràmits i gestions
    • Habilitació
  • Xarxa professional
  • Actualitat
    • Notícies
  • Defensa
    • Incidència politicotècnica
    • Observatori de la realitat sociolaboral de l'ES
    • Manifest pels Consells de Participació
    • Posicionaments i comunicats
  • Formació
    • Accions formatives del CEESC
    • Càpsules d'Educació Social
    • Formació a mida
    • Bonificacions amb FUNDAE
    • Descomptes en formació
  • Projectes
    • Projectes propis
    • Projectes compartits
    • Projectes passats
    • Projectes recollits
  • Serveis
    • Desenvolupament professional
      • Borsa de treball
      • NIU - Suport a l'emprenedoria
      • Servei d'Acompanyament i Orientació en Processos d’Oposició
      • Vols formar part de la borsa d’expertes i experts del CEESC?
      • Vols ser mediador/a?
      • Vols ser pèrit judicial?
      • Programa Projecta't
      • Plataforma de cerca d'ajuts
      • Acreditació de competències
    • Assessorament i suport professional
      • Assessorament professional personalitzat
      • Assessorament jurídic
      • Assegurança de Responsabilitat Civil
      • Servei d’Orientació en la resolució de conflictes i de Mediació en les Organitzacions (SOMO)
    • Serveis de professionals a professionals
    • Descomptes i acords comercials
  • Universitats
  • Publicacions
    • Quaderns d'Educació Social
    • Full Informatiu
    • Butlletí digital
    • Blog
    • Informes de la professió
    • Coneixement i discurs professional
    • Altres publicacions
    • Normativa i acords d'interès
  • FAQ
  • Agenda
    • Activitats del CEESC
    • Activitats d'altres entitats
  • Contacte
  1. Inici
  2. Actualitat
  3. Notícies

Posicionament del Consell Ciutadà per la Sostenibilitat en relació amb la proposta d’ampliació de l'aeroport de Barcelona

Posicionament del Consell en relació amb la proposta d’ampliació de l'aeroport de Barcelona

Detalls
Publicat el 22 Setembre 2021

Les veus de l'Educació Social

Mirem al futur amb la gent que ens ha acompanyat.

Detalls
Publicat el 16 Setembre 2021

ColzES: celebrem que tornem!

Fem uns ColzES! Celebrem que tornem!

Detalls
Publicat el 07 Setembre 2021

Nou curs d'Educa amb l'Art 2021-2022

Tornar al cos, crear des de les arrels

Detalls
Publicat el 06 Setembre 2021

Publiquem una guia per facilitar el treball socioeducatiu a distància

Just abans de les vacances vam presentar la “Guia de recomanacions i recursos per al treball socioeducatiu a distància”, elaborada pel Col·legi i promoguda i produïda per la Diputació de Barcelona, que emmarca en el seu projecte "Infància i adolescència: del risc a la igualtat, la salut i el benestar", que té per objectiu promoure la igualtat d'oportunitats i la salut en la infància i l'adolescència, així com donar suport als infants i adolescents, i a les seves famílies.

Per part del CEESC, les coautores de la guia són tres educadores socials col·legiades, l'Esther Subias, la Laura Fraile i la Núria Ferrer. 

La Guia ofereix orientacions per als i les professionals per poder realitzar el treball socioeducatiu a distància, facilitant noves eines per a l'atenció i acompanyament a infants i adolescents i contribuint a reduir la bretxa digital.

Els serveis socioeducatius durant la pandèmia de la COVID-19, tot i no ser declarats un servei essencial, han tingut un paper clau en l'acompanyament a l'escolarització i al benestar emocional dels infants i adolescents, i s'han adaptat a través de noves metodologies d'intervenció en línia. La Guia recull algunes de les experiències desenvolupades i alhora proposa noves eines per a la intervenció amb infants i adolescents, i l'acompanyament a les famílies, a través de recursos digitals amb noves potencialitats per al treball socioeducatiu del futur.

Per tal d’elaborar aquesta guia es va fer un procés de recerca que ha implicat diverses estratègies com ara la recerca documental (molt exhaustiva, s’han revisat més de 100 documents), la realització d’una enquesta sobre l’ús de les eines digitals entre una trentena de professionals (que van respondre 45 persones), la convocatòria de focus grups (que han implicat 26 participants i dues relatores) i vuit entrevistes individuals.

La nostra voluntat, que es plasma en aquesta guia, és la de facilitar orientacions i contribuir a incrementar la competència dels i les professionals de primera línia dels ens locals, que han de poder integrar eines i recursos tecnològics per a amplificar la seva eficàcia, per a poder sostenir el seu seguiment actiu i proactiu educatiu, fins i tot en temps de confinament, o quan les diferents conjuntures impedeixen l’atenció presencial. I, qui sap, potser també en altres ocasions, quan això representi un estalvi de temps, de desplaçaments i d’energies, i no impliqui perdre eficàcia.

Està dividida en diferents blocs de continguts independents i connectats. Inicialment es fa un treball sobre la realitat de les famílies, els infants i els adolescents en temps de pandèmia, i es donen a conèixer les bones pràctiques que s’han realitzat, així com propostes i consells nous que nodreixen el treball fet fins al moment. Després s'aprofundeix en les diferents eines i aplicacions digitals que poden ajudar a fer més fàcil i senzill el treball virtual i també es parla dels aspectes ètics i professionals de l’atenció digital, l'equipament tecnològic i la competència digital professional.

Cada una de les seccions es pot consultar -i pot resultar profitosa- de forma independent de les altres. Els principals apartats presenten una breu contextualització del que va passar durant la pandèmia –informació recollida a través del procés de recerca inicial i fruit de l’experiència personal de l’equip d’autores-, enllaços al material que pot contribuir a aprofundir en cada matèria, un recull de les accions més significatives que es van dur a terme al territori, consells per a treballar a distància i una col·lecció de noves propostes –tot just esbossades, però molt vàlides- que es poden realitzar.

Us animem a consultar aquesta guia i a reflexionar sobre la vostra pràctica en temps de pandèmia i a fer els vostres comentaris a través de les xarxes socials amb l’etiqueta #GuiaSIS. Nosaltres hem recollit i aportat la mirada d’un conjunt ampli de persones, i la nostra pròpia, però no serà fins que vosaltres us la feu vostra que tindrem la certesa de la seva eficàcia.

Descarrega-la en format PDF

 

 

Detalls
Publicat el 02 Setembre 2021

El CEESC s'adhereix al Manifest per la Reforma del Reglament d'Estrangeria

Manifest per la Reforma del Reglament d'Estrangeria a Barcelona

Detalls
Publicat el 02 Setembre 2021

Oferim 6 beques per al Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats

Oferim 6 beques per al CSSBE

Detalls
Publicat el 02 Setembre 2021

El VIII Congrés Estatal d'Educació Social es posposa fins al 2022

El Congrés va començar a organitzar-se a l'abril de 2016 quan el CEES Aragón va assumir la responsabilitat de coorganitzar-lo, juntament amb el CGCEES.

La situació de pandèmia va obligar a posposar-ne la celebració, prevista per a l'abril de 2020. Posteriorment, diverses dificultats en el transcurs del procés organitzatiu, juntament amb l'efecte causat per la pandèmia, van fer evolucionar els organitzadors cap a la definició d'un nou model d'organització i participació que aposta per una combinació de presencialitat i virtualitat.

Per tot això, des del CGCEES s'ha pres la decisió de posposar la celebració del VIII Congrés Estatal d'Educació Social i realitzar-lo durant el primer semestre de 2022, de forma descentralitzada, en diferents territoris.

Web del Congrés.

 

Detalls
Publicat el 01 Setembre 2021
  1. Lamentem que Barcelona encara no tingui Síndic/a de Greuges!

Pàgina 50 de 147

  • Inici
  • Anterior
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • Següent
  • Final

Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya  •  934 521 008  •  ceesc@ceesc.cat

Política de privacitat

Política de galetes

 

Avís legal