El CEESC està adherit al programa Barcelona + Sostenible des de desembre de 2012.
El CGCEES planteja la incorporació de l'Educació Social al sistema educatiu presentant aportacions al Projecte de Llei Orgànica de Modificacions de la LOE.
El passat 25 de maig, el CGCEES va enviar un document amb aportacions i propostes per al Projecte de Llei Orgànica de Modificacions de la LOE (LOMLOE), aprovat pel Consell de Ministres del passat 15 de febrer, als diferents grups polítics que formen la Comissió d'Educació i Formació Professional del Congrés dels Diputats, per tal que sigui revisat i que hi donin suport en forma d'esmenes a l'articulat proposat que demana la incorporació de l'Educació Social al sistema educatiu.
Demanem la incorporació dels educadors i les educadores socials al sistema educatiu com una eina de promoció educativa i de compensació de les desigualtats a l'educació mitjançant la seva inclusió a la LOMLOE, i com un dret de la ciutadania, demanant una educació per al segle XXI.
Llegiu-ne la notícia completa.
El passat dimarts, 18 de maig, s'ha celebrat el Dia Internacional dels Museus (DIM). I per a aquest 2020 atípic, les activitats previstes per celebrar-lo s’han traslladat a l’espai virtual.
El lema escollit per a l’edició 2020 és “Museus per la igualtat: diversitat i inclusió”, que posa l’èmfasi en la diversitat de perspectives que conformen les comunitats i el personal dels museus.
Impulsada per la Direcció General de Patrimoni Cultural, s'ha dut a terme el programa "Obrim finestres, museus per la igualtat", que ha reunit tot un seguit de propostes. El CEESC ha participat en el cicle de Converses per a professionals "Els museus en temps de la COVID-19", cinc converses que han tingut el mateix format: una persona del sector museístic amb experiència sobre l’àmbit a tractar ha demanat a un especialista de l’altre sector reflexions per entendre com els està afectant la crisi, parlant de turisme, món digital, educació, salut i inclusió.
El CEESC hem participat a la xerrada "Museus i Inclusió", que s'ha dut a terme entre la Carme Bergés, directora del Museu de Cervera i el Xavi Campos, gerent del Col·legi que ens deixa la següent reflexió:
La crisi sanitària que ens ha afectat de ple pot ser un accelerador de la necessària transformació dels museus del país. Aquests equipaments públics estaven vivint un procés de repensar-se, i en l'educació social estan trobant l'aliança que els facilitarà posar les persones (totes) al centre i generar processos per donar protagonisme a les comunitats en què estan immersos. Les possibilitats de cooperació i de generació d'espais híbrids interprofessionals es presenten infinites. Serà amb la incorporació de les educadores i els educadors socials que els nostres museus passaran de ser inclusius a ser (plenament) oberts? Cooperarem per oferir escenaris de benestar. Ja hi ha experiències en aquesta línia, però queda molt camí per recórrer.
Aquí teniu el vídeo de la conversa:
Podeu per una ullada a les altres converses en aquest enllaç.
Volem llars per viure.
Reclamem la incorporació d'ES a les escoles.
CEESC, TSCAT, COPC i COPEC signem un manifest conjunt.
Un espai on puguin formular directament les seves preguntes.
Una fàbrica d'idees o laboratori d'idees, conegut en anglès com a think tank, és un col·lectiu o un organisme que ofereix consells i idees sobre diferents assumptes. En el nostre cas, d’assumptes i qüestions relacionades amb el Col·legi.
El Think Tank Jove del CEESC neix amb la idea de generar una proposta oberta a la participació de les persones membres del Col·legi més joves amb un objectiu doble: d’una banda, actualitzar continguts, serveis, activitats o accions del CEESC i, de l’altra, i sobretot, rejovenir la participació i la implicació en el si de l’organització quan els col·legiats i les col·legiades més joves ja sumen més d’un 20% de la base social.
Fa dues setmanes realitzàvem una crida a totes aquestes educadores i educadors socials de menys de 35 anys per a participar en una reunió virtual el passat dimarts 5 de maig. Van respondre que hi volien participar sis educadores: Laura Fraile, Míriam Solé, Fátima Cevallos, Begoña Lara, Yousra Touri i Cristina Jaumandreu que, juntament amb Pep Guasch, membre de l’equip CEESC i responsable de participació, van tenir un debat llarg amb propostes sobre diversos aspectes del CEESC.
Alguns punts a destacar d’aquesta primera reunió del Think Tank Jove del Col·legi són les que apunten a la primera relació amb el CEESC, on es detecta que hi manca un acompanyament inicial per nous col·legiats i col·legiades. Que durant els primers anys de col·legiació, es motivi per seguir a l’organització i a participar-hi. Sobre la lluita per la dignificació de la professió es creu que s’ha de ser més contundent dins del sector que es troba dins sistema de protecció a la infància i adolescència. Sobre les activitats i serveis del CEESC, es va apuntar que caldria reformular horaris per possibilitar al màxim la participació i assistència i poder conciliar-los amb els horaris laborals i familiars, i que les activitats haurien d'arribar millor a tot el territori.
D’altra banda, hi ha autocrítica cap al mateix col·lectiu, ja que es creu que som un sector que no es mou per la professió o que participa poc en general. Pot ser això és degut també a la mateixa feina i l'estrès emocional i les condicions laborals i professionals a què són sotmesos els educadors i les educadores socials.
I per acabar, s’anota també en què cal pensar en accions per empoderar educadores i educadors socials a escriure: articles d’opinió, de reflexió, metodologies… comptar més amb la premsa local i potenciar l’Educació Social als municipis, com una figura professional clau per a veïnes i veïns, per a la ciutadania.
Des d’aquí donem les gràcies a les sis col·legiades que van participar en aquesta primera reunió del Think Tank Jove. Prenem nota de tota la reunió i animem d’altres col·legiades i col·legiats a participar al ja inaugurat Think Tank Jove del CEESC. Pareu atenció a la propera crida!
Si teniu més interès en aquesta proposta, escriviu a