Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El Ministerio de Educación, Cultura y Deporte ha comunicat al CGCEES que el Consejo de Universidades ha emès un informe favorable sobre la correspondència entre el títol de Diplomat/ada en Educació Social al nivell 2 del Marco Español de Cualificaciones para la Educación Superior (MECES). El passat 22 de juliol finalitzava el procés d’informació pública.

Què significa l’equiparació? Vol dir que obtindré el Titol de Grau d’Educació Social?

Com que no existia el MECES abans de la implantació de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), els títols anteriors a l’Espai (Arquitecte, Enginyer, Llicenciat, Arquitecte Tècnic, Enginyer Tècnic i Diplomat) no estaven equiparats amb els nous.

En aquest cas, el que pretén l'equiparació és establir la correspondència entre la Diplomatura en Educació Social i el Títol de Grau en Educació Social (nivell 2 del MECES). En cap cas es dóna el títol de grau en educació social o s’homologa. El que es fa és informar que el posseïdor de la Diplomatura en Educació Social té un títol pre-Bolonya que es correspon amb el nivell de grau.

El termini per sol·licitar l’equiparació no s’ha obert. Si voleu obtenir més informació al respecte, consulteu el següent enllaç.

Quan s'obri el termini, ho informarem a través dels nostres mitjans de comunicació.

 

Des del 22 de juliol, el Col·legi estrena nova web amb continguts i disseny actualitzats.

Hem volgut que sigui una web més clara i organitzada. Pensem que us ajudarà a navegar i a trobar la informació necessària que busqueu de manera més àgil i senzilla. Podreu gaudir d’una presentació més moderna i força més intuïtiva, on hem destacat les notícies d’actualitat i les properes activitats de l’agenda.

Un aspecte interessant és que la nova web té caràcter responsive, és a dir, que té la capacitat d’adaptar-se en format i resolució a qualsevol tipus de dispositiu, ja sigui l’ordinador, el mòbil o la tablet.

La web s’estrena en fase de proves. Durant un temps acabarem d'ajustar continguts i funcionalitats. Si durant aquest període, o en qualsevol moment, observeu anomalies o detecteu mancances, us agrairem comptar amb la vostra opinió. Ens podeu fer arribar els vostres comentaris a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Esperem que us faciliti i faci més intuïtiva la seva navegació i que gaudiu d’aquesta nova eina de comunicació!

 

Del 15 de juny al 15 de setembre de 2015, penja les teves imatges a Instagram amb les etiquetes #ES24h, #InstaCEESC i #educaciósocial i sigues una de les persones o entitats que guanyin la possibilitat d’il·lustrar el Calendari del CEESC 2016.

Pas 1:

Fes-te seguidor/a del perfil del CEESC a Instagram: instagram.com/ceesc_cat.

Pas 2:
Fes una fotografia que il·lustri el lema "Educa que fa fort".

Pas 3:
Penja-la a Instagram i etiqueta-la amb els hashtags #ES24h, #InstaCEESC i #educaciósocial i, preferentment, acompanya-la d’un text o reflexió.

El període de participació al concurs serà del 15 de juny al 15 de setembre.

“Educa que fa fort” serà el lema genèric que aglutinarà temàticament les fotografies, amb la intenció de visibilitzar la importància de l’actitud vital que el col·lectiu de professionals incorpora en la seva acció educativa diàriament. Ser educador/a, a banda d’una tasca professional, constitueix una forma d’entendre la vida, una mirada particular. Per tant, som educadors i educadores les 24 hores del dia i eduquem... perquè ens fa forts. Perquè també n'aprenem.

Hi haurà un total de 12 imatges premiades que il·lustraran un calendari 2016 col·laboratiu. El veredicte del jurat es farà públic el dia 25 de setembre a través de la web del CEESC i de les diferents xarxes socials on el CEESC és present. Les 12 persones guanyadores seran contactades preferentment via correu electrònic i convocades a la recollida del premi el dia 2 d’octubre.

Bases completes del 3r Concurs InstaCEESC.

 

 

Us presentem les bases de la Convocatòria 2015 d’Ajuts a Iniciatives Socials i de Cooperació del CEESC.

 

RetinES 2015/2016: Hem tornat i aquesta vegada… de veritat!

Sabem que en anteriors ocasions hem intentat engegar el projecte RetinES però per diferents motius no ha estat possible. Ara ja us podem confirmar que a partir del 27 de març, inaugurem el nou RetinES. Ja podreu presentar-nos els vostres projectes audiovisuals a través de la web Retines.net; segur que l’espera ha valgut la pena.

Per als qui no sapigueu de què us parlem, us en fem cinc cèntims: RetinES és un projecte que té com a objectiu ser un canal web on aportar i generar obres, recursos, eines i projectes audiovisuals des d’una visió socioeducativa que ajudi al desenvolupament professional i que es nodrirà de les aportacions i contribucions de qualsevol persona interessada a participar en el projecte.

És un espai obert en què pot participar tothom a través d’un senzill i ràpid registre a través de la web. La fusió entre els recursos audiovisuals i l’àmbit educatiu ens mostra com ajudar a desenvolupar d’una millor manera el context socioeducatiu tot beneficiant la societat en general i en particular.

Existeixen dues vies de participació, una com a canal web on penjar vídeos de manera desinteressada amb la funció d’aportar instruments per a un ús col·lectiu; i, una altra, participant en els Premis RetinES 2105, on es premiaran, com en anys anteriors, dues modalitats. El premi de la primera modalitat serà per a la millor obra o projecte audiovisual presentat, i el premi de la segona anirà per al millor projecte en construcció, i en benefici a l’acció i/o activitat socioeducativa.

Per participar-hi, cal registrar-se a la web i introduir les dades i la fitxa tècnica de l’obra/projecte audiovisual que s’hi presenti. Us recomanem que les obres estiguin allotjades en servidors com ara youtube o vimeo, i us recordem que disposeu de tot el 2015 per presentar les vostres creacions.

A la web Retines.net trobareu les bases i tota la informació necessària.

Moltes gràcies per l’espera.

 

Ja us podeu descarregar el número 72 del Full Informatiu, corresponent al mes de juny del 2015.

Hi trobareu, entre altres coses, un article col·laboratiu que aborda la tasca de l'educador/a social en l'àmbit de la gent gran, un informe del Servei d'Orientació Professional del CEESC i les cròniques de la Jornada LRSAL i de les Jornades d'Infància. Esperem que el gaudiu!

Full Informatiu 72.

 

 

 

 

 

 

Estigues en contacte amb gent que treballa en l’àmbit que t’interessa,
amb gent amb inquietuds i lluites comunes!

Genera noves mirades i nous debats dins d’un àmbit específic.
Quin és el teu àmbit? Què hi pots aportar al debat?

Els col·lectius professionals del CEESC estan formats per aquells professionals interessats en un mateix àmbit o temàtica específics de la pràctica professional. Els grups són una eina de reflexió conjunta i aprofundiment col·lectiu en la tasca professional, tot fent propostes de treball que es desenvolupen, generalment, en trobades presencials. Cada col·lectiu s'articula a l’entorn d’uns objectius comuns i també s’autoorganitza la feina i el calendari de trobades segons la disponibilitat.

Et presentem breument les diferents propostes que actualment estan funcionant.

Amb funcionament presencial:

  • Animació sociocultural: actualment es planteja un treball conjunt amb la Coordinadora per a l'Animació Sociocultural de Catalunya (CASC_CAT), amb l'objectiu d’actualitzar el discurs de l’animació sociocultural que és, des dels inicis, part essencial de l’educació social.

  • Educació social i escola: el seu objectiu és la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic. Fins ara, la figura de l’educador/ora social s’ha introduït en aquests centres de manera molt puntual. Ara s’està realitzant una recerca de centres escolars amb presència d’educadors i educadores socials, per tal de visibilitzar, compartir i reflexionar al voltant d’aquestes experiències.
    El col·lectiu està treballant conjuntament amb altres entitats com la Fundació Jaume Bofill o la Federació de moviments de renovació pedagògica de Catalunya. Actualment, està col·laborant amb la Universitat Oberta de Catalunya entorn de la situació dels educadors i educadores socials a les escoles de primària i secundària de Catalunya, tant pel que fa als seus aspectes més quantitatius, com pel que fa a la seva dimensió més qualitativa i valorativa.
    Hi ha grups actius a Barcelona, Girona i Lleida.

  • Infància i adolescència: fa més de 10 anys el CEESC compta amb aquest col·lectiu. El seu objectiu principal és vetllar pels drets dels infants i adolescents en qualsevol de les accions, serveis o equipaments que s'engeguen des de les administracions o en els que treballen/són responsables diferents professionals de l'àmbit social com les educadores i els educadors socials. És un motor de pensament tècnic i polític que també fa propostes a les administracions. Un dels projectes d'aquest Col·lectiu és l'organització de les Jornades d’Infància i Educació Social, de les que està preparant la 10a edició, entorn a la mediació.

  • Mediació: un dels grups històrics del CEESC, que va néixer al 1999. Després d’un temps d’inactivitat ara es vol reactivar, reunint tant a mediadors com a simpatitzants de la mediació o de la resolució de conflictes. L’objectiu és desenvolupar accions, consensuar noves propostes, treballar en competències i especialitats, compartir coneixements i tècniques amb altres professions o amb altres mediadors de professions de base diferents a la nostra i elaborar qualsevol activitat que doni fortalesa a la mediació i en garanteixi la bona pràctica.

  • Medi obert: un dels objectius actuals és elaborar un mapeig on es puguin aglutinar els projectes d'educació de carrer que s'estan duent a terme a Catalunya per crear una base de dades a partir de la recerca de projectes que treballen amb aquesta metodologia, que apassiona a totes les persones que actualment formen part del col·lectiu. Aquest col·lectiu també es planteja elaborar, amb tots els projectes interessats, una base metodològica comuna; alhora que dona suport al contingut de la jornada d'acompanyament a adolescents en medi obert.

  • Emergències: un dels seus objectius és veure quin és el paper que ha de jugar l’educadora social dins de l’àmbit de les emergències. Si hi té funcions pròpies o han de se compartides amb altres professionals.

  • Gènere: vol treballar i generar discurs al voltant del gènere i l’educació social. Un espai que els seus membres consideren poc treballat. El seu objectiu és millorar la pràctica professional i, a la vegada, la societat.

  • Educadors socials a les dependències policials: inicia les seves primeres reunions cap al setembre de 2016. Es pregunta com seria i de quina manera repercutiria un treball multidisciplinari, en seu policial, entre educadors, educadores i policies. Alhora que també per ser garant dels drets de cura, reflexió i desangoixa de les persones privades de llibertat o d’aquelles que així ho necessitessin i transitessin per les dependències policials.

  • Reconeixement del caràcter pedagògic de l'Educació Social en situacions de reforç escolar (Girona): format per les responsables de tres centres de reforç escolar baixempordanesos, gestionats per educadores socials i que fan la seva tasca des de l'òptica de l'Educació Social.​

  • Persones sense llar: aquest és un grup de treball totalment obert en què poden participar diferents actors com ara educadors socials o altres professionals, persones ateses o voluntaries. Neix des de la bona acollida que han tingut diferents espais formatius que s’han organitzat des del CEESC, en relació amb la situació de manca d’habitatge estable que pateixen moltes persones que viuen al carrer de les nostres ciutats. L'objectiu és construir discurs i reflexionar com a ciutadans i ciutadanes sobre un greu problema d'exclusió que afecta la nostra societat.

  • Protecció a la infància i l’adolescència: grup que treballa, de moment a Girona i Barcelona, pel disseny de respostes a les necessitats detectades al sistema de protecció a la infància. Necessitats que afecten als i les professionals, els drets dels infants i al model de protecció en general.


Amb funcionament on line:

Els col·lectius de Joventut, Salut Mental i Gent Gran tenen funcionament on line. Estan formats per persones col·legiades que tenen interès en un àmbit específic, però no es reuneixen. La seva feina consisteix a respondre consultes, valorar i posicionar-se davant notícies i novetats de l’àmbit, entre d’altres, i es desenvolupa a través d’Internet.

 

Participa-hi!

Si tens interès en participar en algun d'aquests col·lectius o vols impulsar-ne un de nou, posa't en contacte amb nosaltres a través del correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Fes del CEESC el teu espai per treballar i des de i per a la professió!