Aquest curs, organitzat pel CEESC i la Plataforma per la Llengua, neix amb la voluntat de generar consciència sobre la importància del referent lingüístic entre el col·lectius d'educadores i educadors socials, entenent que és una figura estratègica per a la promoció del català atenent al seu compromís amb la democratització cultural i la igualtat d'oportunitats.
La formació ofereix al participant una mirada específica entorn les addicions i els processos d’acompanyament que enriquirà la intervenció socioeducativa. Aporta eines amb les que intervenir-hi per a facilitar la presa de decisions amb pràctiques específiques del protocol MBAR (Mindfulness Based Adiction Recovery) que poden ser de servei en els processos d’autoregulació i gestió.
La proposta formativa aporta eines per a la intervenció socioeducativa en l'abordatge del TEPTC, a partir de casos de victimització infantil, contextos familiars traumàtics i situacions de tutela de llarga durada, amb l’objectiu de complementar la tasca educativa i prevenir els efectes de l’estrès en els professionals que intervenen en casos d'especial complexitat.