Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

A l'escola cap plat buit

 

Necessitem un contracte polític amb la ciutadania pel treball digne, els drets socials i la democràcia real.

 

Dos cursos d’estiu fora de la nostra programació quadrimestral.

 

Les persones que optin a una feina a l’administració només hauran d’autoritzar la consulta.

 

La quantia total per aquest any 2016 és de 4.442 € i el termini de presentació finalitza el 17 de juliol de 2016 a les 23:59 hores.

 

Des de fa alguns anys les polítiques públiques i el mitjans de comunicació, entre d'altres, estan donant pes a la perspectiva de gènere. La lluita contra la desigualtat entre dones i homes o els drets de les persones LGTBI són alguns avenços. L'augment de la literatura relacionada amb aquests temes i la presència a les televisions en moments de gran audiència ens indiquen que és quelcom a poder importància.

I des de l'educació social, què podem aportar? Existeixen recursos i projectes on es treballa des de la perspectiva de gènere i d'altres on és important poder-la afegir, estem donant-li importància com a col·lectiu professional?

Per tot això es vol crear un espai on compartir experiències, debatre i crear educació social sumant-li la perspectiva de gènere.

Primera trobada: el divendres 27 de maig a les 12:30 h. a la seu social del CEESC, a Barcelona. Aragó 141-143, 4a planta.

Poseu-vos en contacte amb Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. per tal de participar-hi.

>> Llegiu l'article al Blog del CEESC: Mirar l’educació social amb ulleres de perspectiva de gènere

 

Busquem una persona dedicada al manteniment de l’àrea administrativa de l’entitat a la seu del Camp de Tarragona.

 

Els dies 21, 22 i 23 abril 2016 més de 650 professionals de l'Educació Social, d’entre els quals un centenar de Catalunya, vam celebrar a Sevilla el VII Congreso Estatal: “A más Educación Social, Mas ciudadanía”, organitzat pel Col·legi Professional d'Educadores i Educadors Socials d'Andalusia (COPESA) i el Consejo General de Educadoras y Educadores Sociales (CGCEES).

El 23 d'abril, durant el diàleg final, es van exposar les Conclusions dels quatre eixos del Congrés: re(pensar), estar, (re)fer la professió, (re)volucionar les emocions i (re)crear les nostres organitzacions.

També es va presentar el Compromís de Sevilla, fruit del debat i participació dels setze col·legis professionals, l'última associació d'educadores i educadors socials de Cantàbria (en procés de constituir-se en Col·legi professional), el Comitè Científic i el Comitè Organitzador. Document que s'ha elaborat també de manera participativa amb els assistents d'aquest VII Congrés i que va ser recollit per un representant de cada Col·legi Professional com a símbol de compromís.

Entre els reptes que ens hem marcat hi ha, per exemple, la necessitat de generar xarxes de confiança entre la formació, investigació i exercici professional, el compromís polític davant les injustícies, garantir el desenvolupament de models educatius que assegurin a les persones la seva participació real i els coneixements necessaris per entendre com funciona el món i poder intervenir en la seva orientació, contribuint a fer-lo menys desigual...

Les conclusions i reptes van ser exposats en un diàleg final, amb la intervenció de Marco Marchioni, treballador i investigador social, expert en el camp de la intervenció comunitària i la participació. Marchioni va insuflar a les i els professionals de l'Educació Social energia positiva, animant-los a continuar en la seva tasca quotidiana i imprescindible de transformació social. A més de destacar que "si no fan política deixin de ploriquejar", remarcant també que "no es pot tolerar la desigualtat des dels primers anys de vida" i que tenim el deure de posar la infància al centre de tot per aconseguir una societat més justa i igualitària.