La quantia total per aquest any 2016 és de 4.442 € i el termini de presentació finalitza el 17 de juliol de 2016 a les 23:59 hores.
Des de fa alguns anys les polítiques públiques i el mitjans de comunicació, entre d'altres, estan donant pes a la perspectiva de gènere. La lluita contra la desigualtat entre dones i homes o els drets de les persones LGTBI són alguns avenços. L'augment de la literatura relacionada amb aquests temes i la presència a les televisions en moments de gran audiència ens indiquen que és quelcom a poder importància.
I des de l'educació social, què podem aportar? Existeixen recursos i projectes on es treballa des de la perspectiva de gènere i d'altres on és important poder-la afegir, estem donant-li importància com a col·lectiu professional?
Per tot això es vol crear un espai on compartir experiències, debatre i crear educació social sumant-li la perspectiva de gènere.
Primera trobada: el divendres 27 de maig a les 12:30 h. a la seu social del CEESC, a Barcelona. Aragó 141-143, 4a planta.
Poseu-vos en contacte amb
>> Llegiu l'article al Blog del CEESC: Mirar l’educació social amb ulleres de perspectiva de gènere
Busquem una persona dedicada al manteniment de l’àrea administrativa de l’entitat a la seu del Camp de Tarragona.
Els dies 21, 22 i 23 abril 2016 més de 650 professionals de l'Educació Social, d’entre els quals un centenar de Catalunya, vam celebrar a Sevilla el VII Congreso Estatal: “A más Educación Social, Mas ciudadanía”, organitzat pel Col·legi Professional d'Educadores i Educadors Socials d'Andalusia (COPESA) i el Consejo General de Educadoras y Educadores Sociales (CGCEES).
El 23 d'abril, durant el diàleg final, es van exposar les Conclusions dels quatre eixos del Congrés: re(pensar), estar, (re)fer la professió, (re)volucionar les emocions i (re)crear les nostres organitzacions.
També es va presentar el Compromís de Sevilla, fruit del debat i participació dels setze col·legis professionals, l'última associació d'educadores i educadors socials de Cantàbria (en procés de constituir-se en Col·legi professional), el Comitè Científic i el Comitè Organitzador. Document que s'ha elaborat també de manera participativa amb els assistents d'aquest VII Congrés i que va ser recollit per un representant de cada Col·legi Professional com a símbol de compromís.
Entre els reptes que ens hem marcat hi ha, per exemple, la necessitat de generar xarxes de confiança entre la formació, investigació i exercici professional, el compromís polític davant les injustícies, garantir el desenvolupament de models educatius que assegurin a les persones la seva participació real i els coneixements necessaris per entendre com funciona el món i poder intervenir en la seva orientació, contribuint a fer-lo menys desigual...
Les conclusions i reptes van ser exposats en un diàleg final, amb la intervenció de Marco Marchioni, treballador i investigador social, expert en el camp de la intervenció comunitària i la participació. Marchioni va insuflar a les i els professionals de l'Educació Social energia positiva, animant-los a continuar en la seva tasca quotidiana i imprescindible de transformació social. A més de destacar que "si no fan política deixin de ploriquejar", remarcant també que "no es pot tolerar la desigualtat des dels primers anys de vida" i que tenim el deure de posar la infància al centre de tot per aconseguir una societat més justa i igualitària.
Vuit dels nou cursos de formació que hem programat per a aquest quadrimestre han estat reconeguts com a formacions d'interès en serveis socials.
L’Associació Intercol·legial mostrar la disconformitat amb l’acord per a l’expulsió dels refugiats.
El saló crea una nova àrea, BizEconomiaSocial